Assalamualaikum
sebelum 2 nk ucapkan 'selamat menyambut ramadhan' buat sume even aku sorang jia yg baca blog aku nie..heheheh...rasanya puasa tahun nie bermakna x bg aku..?? aku rasa alhamdulillah selama 3 hari puasa nie aku rasa bersyukur sangat puasa tahun nie rasa bahagia sgt dengan kehadiran si busyuk.. bukan ape cuma rasa semangat nk puasa tu bekobar2 plak.. hehehe
1st day puasa aku biasa cuma aku xbuka puasa kt umah tp buka kt luar.. insyallah nie jadi pengalaman yg cukup indah buat aku.. pagi2 aku buat keje umah sume dah siap keje umah dalam pkol 3 aku g amek busyuk tp yg seday nya aku naek kete busyuk tp kete dye aku parking kt padang umah dye.. jauh giler aku jalan dah la panas terik tp xpe demi busyuk aku sanggup.. heheh ayat nk poyo kan...
sampai ofis busyuk terus amek dye nk g buka sama la katakan.. semangat giler taw.. tp aku lambt amek dye sampai kena marah.. huh dugaan btol dah la kena matahri panas terik pastu kena marah ngn busyuk sbb lambat.. hukhuk.. pas pujuk2 dye baru la ok.. biasala org tengah marah baek diam. hikhik..
lepas tunggu busyuk siap kitorang pon gerak g bazar tp bazar sume xde sbb bnyk dah pindah mula2 g bazar kt sg merab jmpa kwan2 bsyuk pastu xde pape yg menarik so kami g bazar kt PKNS pon sama sume dah abes sbb dah lambt.. last2 kami g bazar kt pasar satu sbb ada pasar malam.. pg sana jia terus beli kuehtiaw yg aku slalu beli 2. pastu beli kepak ayam ngan tonggeng ayam... sibusyuk suka makan benda alah 2 sama la ngn aku. hikhik..
masa nak beli air plak boleh plak sume kedai air abes.. dahla nk berbuka time 2.. adoi tension2.. last2 ada gak kedai jual air tp tinggal sikit jia.. time2 pon dah azan so nk xnk beli jia air kt situ..air dye xsedap pon.. hukhuk.. masa dalam perjalanan nk g kt kereta boleh plak maen suap2 tonggeng ayam kan.. ahaha.. rasa cam sweet jia tp uit tonggeng ayam.. hahah..jadi la bley romantik2.. heheheh..
si busyuk pon nk romantik2 so ajak buka kt tasik.. barula best berlampukan bulan.. hahah jiwang kn.. masa nk g tasik 2 baru ingt air xde so g la mcd.. aku pon ape lagi beli ayam goreng Mcd.. heheh sedap nya.. naseb busyuk banje.. 2 yg mintk bnyk2.. :P
tp 1st day pose nie xrasa lapar sgt tp lebih kepada dahaga.. yela aku abeskn air bnyk kowt.. pastu busyuk pon sama.. dua2 kenyang air, makanan xabes pon... choy sgt kan..heheh...
hah nie jiala kisah 1st day pose.. padahal bnyk lagi nk cter. sbb mlm 2 tgk wayang lagi.. heheh.. nnty la update..
sampai ofis busyuk terus amek dye nk g buka sama la katakan.. semangat giler taw.. tp aku lambt amek dye sampai kena marah.. huh dugaan btol dah la kena matahri panas terik pastu kena marah ngn busyuk sbb lambat.. hukhuk.. pas pujuk2 dye baru la ok.. biasala org tengah marah baek diam. hikhik..
lepas tunggu busyuk siap kitorang pon gerak g bazar tp bazar sume xde sbb bnyk dah pindah mula2 g bazar kt sg merab jmpa kwan2 bsyuk pastu xde pape yg menarik so kami g bazar kt PKNS pon sama sume dah abes sbb dah lambt.. last2 kami g bazar kt pasar satu sbb ada pasar malam.. pg sana jia terus beli kuehtiaw yg aku slalu beli 2. pastu beli kepak ayam ngan tonggeng ayam... sibusyuk suka makan benda alah 2 sama la ngn aku. hikhik..
masa nak beli air plak boleh plak sume kedai air abes.. dahla nk berbuka time 2.. adoi tension2.. last2 ada gak kedai jual air tp tinggal sikit jia.. time2 pon dah azan so nk xnk beli jia air kt situ..air dye xsedap pon.. hukhuk.. masa dalam perjalanan nk g kt kereta boleh plak maen suap2 tonggeng ayam kan.. ahaha.. rasa cam sweet jia tp uit tonggeng ayam.. hahah..jadi la bley romantik2.. heheheh..
si busyuk pon nk romantik2 so ajak buka kt tasik.. barula best berlampukan bulan.. hahah jiwang kn.. masa nk g tasik 2 baru ingt air xde so g la mcd.. aku pon ape lagi beli ayam goreng Mcd.. heheh sedap nya.. naseb busyuk banje.. 2 yg mintk bnyk2.. :P
tp 1st day pose nie xrasa lapar sgt tp lebih kepada dahaga.. yela aku abeskn air bnyk kowt.. pastu busyuk pon sama.. dua2 kenyang air, makanan xabes pon... choy sgt kan..heheh...
hah nie jiala kisah 1st day pose.. padahal bnyk lagi nk cter. sbb mlm 2 tgk wayang lagi.. heheh.. nnty la update..
No comments:
Post a Comment